طراحی فضاهای فرهنگی در ایران و جهان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طراحی فضاهای فرهنگی در ایران و جهان
نوشته شده در شنبه 19 ارديبهشت 1394
بازدید : 135
نویسنده : mostafa arazi

طراحی فضاهای فرهنگی در ایران و جهان

کناب طراحی فضاهای فرهنگی در ایران و جهان در ۳۲۴ صفحه گلاسه، رنگی، به همراه CD  پلان ها و مقاطع  از سوی موسسه فرهنگی هنری هنر معماری قرن منتشر شد. در این کتاب آمده است: فرهنگ، پایه‌ی شکل‌گیری تفکر یک جامعه است و تا زمانی که در یک جامعه زندگی می‌کنیم، اعتلای کیفیت زندگی و آرامش انسان‌ها در گرو حفظ این موهبت و شناخت هرچه بهتر آن است. شناخت فرهنگ یک جامعه، از بدو پیدایش تا کنون، حفظ و ارتقای آن به واسطه‌ی ابزارها و راهکارهای متعددی تحقق می‌پذیرد که هرکدام به نحوی حواس و ذهن مخاطبان را متأثر می‌سازد؛ گاه جملاتی از یک کتاب مقدس است که آدمی را هوشیار می‌کند یا گاه شنیدن قطعه‌ای موسیقی یا دیدن تصاویری با ارزش بصری بالاست که اعتلای روحی را موجب می‌شود.
این کتاب به بیان تاریخچه‌ی مختصری از شکل‌گیری بناهای فرهنگی می‌پردازد و پس از تعریف انگیزه‌ها و نیازهایی که به‌تدریج احساس شد و به تکامل این تیپ از ساختمانها انجامید، اصول و ضوابط طراحی کاربری‌های رایج در آنها را شرح داده و در فصل بررسی‌های موردی، تعدادی از نمونه‌های ممتاز و قابل توجه ساخته‌شده توسط معماران مطرح در این حوزه در ایران و جهان را، با جزئیات کانسپت، طراحی، روند شکل‌گیری و بیان نقاط قوت و ضعف، به اطلاع خوانندگان عزیز می‌رساند.

طراحی فضاهای فرهنگی در ایران و جهان (اصول و مبانی معماری و طراحی داخلی)

فرهنگ، پایه‌ی شکل‌گیری تفکر یک جامعه است و تا زمانی که در یک جامعه زندگی می‌کنیم، اعتلای کیفیت زندگی و آرامش انسان‌ها در گرو حفظ این موهبت و شناخت هرچه بهتر آن است. شناخت فرهنگ یک جامعه، از بدو پیدایش تا کنون، حفظ و ارتقای آن به واسطه‌ی ابزارها و راهکارهای متعددی تحقق می‌پذیرد که هرکدام به نحوی حواس و ذهن مخاطبان را متأثر می‌سازد؛ گاه جملاتی از یک کتاب مقدس است که آدمی را هوشیار می‌کند یا گاه شنیدن قطعه‌ای موسیقی یا دیدن تصاویری با ارزش بصری بالاست که اعتلای روحی را موجب می‌شود.
این کتاب به بیان تاریخچه‌ی مختصری از شکل‌گیری بناهای فرهنگی پرداخته و پس از تعریف انگیزه‌ها و نیازهایی که به‌تدریج احساس شد و به تکامل این تیپ از ساختمان­ها انجامید، اصول و ضوابط طراحی کاربری‌های رایج در آنها را شرح داده و در فصل بررسی‌های موردی، تعدادی از نمونه‌های ممتاز و قابل توجه ساخته‌شده توسط معماران مطرح در این حوزه در سطح ایران و جهان را با جزئیات کانسپت، طراحی، روند شکل‌گیری و بیان نقاط قوت و ضعف، به اطلاع خوانندگان و دانش­پژوهان عزیز می‌رساند.


:: موضوعات مرتبط: معرفی کتاب , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: